Trwa ładowanie proszę czekać ...

Zadbaj o jakość i inwencję - zyskasz dwukrotnie!

7 września 2016

Zaglądając do oferty promocyjnej przygotowywanej przez dyskonty możemy tam coraz częściej spotkać się z propozycjami kwiatów ciętych, doniczkowych oraz innych roślin.

To pokazuje, że rynek kwiatów mocno się zmienia. Firmy dyskontowe na pewno mają możliwość zaoferowania niskich cen takich kwiatów. Dążą do tego, by mieć coraz tańsze kwiaty, ale tutaj nie ma zadowalającej jakości. Dlatego jest to znak również dla firm zajmujących się kwiatami, że rynek się zmienia. Kwiaciarnie czasami starają się oferować nam niską cenę, ale nie zawsze mogą coś takiego zaproponować i konkurować z dyskontami, dlatego muszą szukać dla siebie odpowiednich rozwiązań.

Właściciele kwiaciarni, którzy nie doceniają swoich możliwości estetycznych i chcą konkurować ceną najczęściej nie są w stanie przygotować dobrej oferty i dlatego lepiej szukać innych możliwości konkurowania. Tak naprawdę florysta powinien tak naprawdę być pewnym siebie i musi wiedzieć na co go stać. W takiej sytuacji może się okazać, że nie będzie dobrze konkurować ceną, ale przede wszystkim jakością oferowanych usług. Należy wszystkim klientom gwarantować naprawdę profesjonalną obsługę, doskonały serwis i konieczne będzie także dopasowanie się do oferowanych wartości na rynku. Strategia taka bardzo dobrze się sprawdzi, jeśli tylko ktoś ma pomysł estetyczny.

Warto mieć ofertę zarówno dobrą estetycznie jak i też cenową, ponieważ klienci są różni i te oczekiwania także będą różne. Dlatego kluczem będzie takie przygotowanie oferty, która się dobrze sprawdzi. Jeśli oferta jest przygotowywana pod kątem różnych klientów to najważniejsze o czym można pamiętać. W ten sposób da się odpowiedzieć na zróżnicowane oczekiwania jakie mogą się pojawiać. Dla kwiaciarni, które myślą o rozwoju długofalowym lepsze będzie właśnie konkurowanie wartością i jakością, ponieważ w ten sposób będzie można zbudować sobie silniejszą pozycję. Konkurowanie cenę w dłuższym okresie czasu po prostu się nie uda. Firma może na tym znacząco stracić ponieważ nie będzie mogła dobrze zarobić.

Dlatego jeśli można konkurować jakością i własną inwencją to najlepsze z możliwych rozwiązań i na to właśnie warto się decydować. Coraz więcej klientów będzie obecnie w stanie docenić takie propozycje, które estetycznie będą się prezentować wyjątkowo. Konkurowanie wartością musi się wiązać także z tym, że kwiaciarnia będzie dbała o tych klientów, których już udało się jej zdobyć. Należy podejmować takie działania, które sprawią, że klient będzie chciał do nas wracać.

Dlatego można tutaj szukać różnorakich korzyści, które się dobrze sprawdzą. Jeśli klient będzie w stanie wejść z nami w relację to znak, że dobrze spełniamy swoje zadania i jesteśmy pozytywnie oceniania. Należy pamiętać, że także my jako prowadzący działalność musimy mieć wiele dobrych pomysłów, tak by dało się skutecznie odczytywać te różne pomysły klientów. Jeśli będziemy czytać oczekiwania klientów to możliwe, że zdecydowanie łatwiej nam będzie przygotować taką ofertę, która ostatecznie będzie spełniać oczekiwania.